Thursday 16 May 2013

Sambutan Hari Guru SMKTSK

Guru Malaysia: 1 Aspirasi, 1 Agenda

Tarikh keramat 16 Mei bertamu lagi.  Warga pendidik di seluruh pelosok negara meraikan hari ini sebagai anugerah kepada kami masyarakat guru yang ikhlas berbakti buat ibu pertiwi.

Tarikh 16 Mei dipilih sebagai Hari Guru kerana pada hari bulan yang sama pada tahun 1956, Majlis Undang-undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.  Dokumen tersebut yang dikenali sebagai Laporan Razak (Razak Report) telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak tarikh itu.

Tahun ini SMKTSK memilih tema "PINK" - Cerianya









































Acara yang paling saya fobia
sebab saya tak nampak pun lubang jarum tu






















Cikgu Yusuf dengki...


























Anak kembar saya, Aisyah dan Hidayah

Cuba teka, mana satu kakak dan mana satu adik...




Nasib baik tak disuruh tiup.  Ambil guna straw
























Puan Go Kim Siok - Guru Kanan Bahasa

Bersama-sama 'Patung Barbie' - cute sangat suka tengok baju dia
Cikgu Cik Hajah Vanisa
Bersama-sama Puteri Senior Saya, Cikgu Syahira, semasa di MPRM
yang paksa saya  tulis surat cinta untuknya semasa Minggu Orientasi.
Kecilnya duniakan

Cikgu Marina, Guru Praktikal dari UPSI -
 Teringat masa saya berbadan dua semasa belajar 17 tahun dulu





Pengetua SMKTSK yang  kaya nilai budi
Penolong Kanan yang macam kawan
Penolong Kanan Kokurikulum yang ceria.
Selalu buat saya tak kering gusi

Puan Farah, Kerani Kewangan SMKTSK

Encik Sam yang memudahkan saya menyediakan LPG untuk PdP
 yang mudahnya tak kira masa, beres saja

Puan Hajah Safiah binti Omar, salah seorang penerima APC
dan telah bersara.  Seronoknya,.

Anugerah daripada para pelajar SMKTSK - Terima kasih...
  

No comments:

Post a Comment