Monday 3 March 2014

Mencabar Diri


Hari ini saya mencabar diri saya.  Saya berpeluang masuk ke kelas Tingkatan 1.  Kelas yang dikatakan sangat bising. Kelas yang membuatkan guru terpaksa bersuara lantang. Kelas yang menyebabkan guru terpaksa mengetuk meja dan guru pening kepala.  Hari ini saya ke kelas ini menggantikan guru yang tiada.


Pelajar membuat latihan yang diberi dengan tenang. Saya hanya menegur sekali sekala pelajar yang leka. Galakan diberi sehingga pelajar selesai kerja.


Saya beri peluang mereka ke hadapan kelas menulis jawapan seorang demi seorang dan pelajar lain menyemak jawapan sendiri.














Akhirnya, kelas berakhir dengan aman.  Semua pelajar riang berdiri. Semoga kita berjumpa lagi. Saya meninggalkan kelas dengan senang hati. Tak ada pun pening... Insya-Allah, pengalaman mematangkan diri.Terima kasih ya Ilahi.

No comments:

Post a Comment